torsdag 26. november 2009

Luretenner....

For et par uker siden fikk Oskar veldig vondt i munnen. Vi var overbeviste om at det var tenner, men kom oss til legen da feberen ikke gikk ned med paracet. Det viste seg (etter noen runder til legen) å være dobbeltsidig ørebetennelse. Etter en uke på pencillin ble han heldigvis bra igjen.
Nå har vi igjen mistenkt tenner i noen dager. Han har tydelig vondt i munnen. Vil ikke ha smokk, amme eller spise. Feber har han nesten ikke hatt, så denne gangen MÅTTE det jo være tenner. Når han så begynte å slepe på det ene beinet, ante det oss derimot at det måtte være noe annet. Så vi endte opp hos legen igjen... Denne gangen endte vi opp med streptokokk diagnose og ny pencillinkur. Hva som feiler beinet vites ikke, muligens er det en reaksjon på streptokokkene. Uansett så skal vi tilbake på mandag for å se om det er behov for videre utredning.
Så nesten gang jeg mistenker tenner skal jeg komme meg til legen, for disse tennene er bare der for å lure oss...:P

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 

Template Design By:
SkinCorner