Mathea begynner å bli stor jente nå. I dag var hun ute på feltet med to venninner fra barnehagen uten at vi, eller noen andre voksne, var med. Jeg holdt på å gå på veggen, så stressa var jeg! Det kjører biler rundt og det finnes mennesker med onde hensikter. Alt som kunne skjer sto pluttselig veldig klart for meg. Verden er ikke et trygt sted for ei lita jente!
Eivind var selvsagt helt rolig og ga meg klar beskjed om at hun bare har godt av å utforske verden. Vi bor jo tross alt på verdens minste sted, så vi må la henne få prøve seg. Det er visst slik hun lærer mener han. Nå er jo Mathea ei flink og pliktoppfyllende jente, men hun er jo fremdeles veslejenta mi. Derfor er det litt vanskelig å slippe henne ut på egenhånd...
Stressa som jeg var forelo Eivind at jeg kunne ta med meg Oskar ut på en liten trilletur, slik at vi kunne ha litt oversikt over dem. Han måtte selvsagt bli igjen hjemme, for hun kunne jo ikke komme hjem til tomt hus.
Lykkelig over å skulle finne igjen jenta mi begynte jeg å gjøre meg klar. Mer rakk jeg ikke før jeg hørte barnestemmer utenfor og ei lykkelig og stolt Mathea sto på trappa. Hun fortalte at hun hadde vært ute og gått, helt alene med sine venninner! Men nå ville hun helst være hjemme...:)
Så idag har både Mathea og jeg lært at løsrivelse er en bra ting, men det holder med 5 minutter av gangen. For det var nemlig så lenge hun var på tur..:)
Halloween bursdag i ekte Hollywood style!
-
På lørdag feiret Liam 7 årsdagen sin med gutta fra klassen. Skal si det
ble livat
Halloween coctail med øyer i
Muffins med ormer i
Kjeks ...


Så bra skrevet Marte!
SvarSlettEg ser for meg kor du gikk rundt deg sjølv, så for deg alt det onde i verden, alle spørsmåla i hodet ditt, bilder av vesle jenta di som snart skal flytte heimefrå, frustrasjon og problematisering og problemløsning.... og alt på 5 min! Hehe..
Åsså så stolt ettepå når veslejenta blid og fornøyd kjem heim ette å ha opplevd ein herlig verden
- heilt på egen hånd -
Hehe, det var noen grusomme minutter!:) Men det vet du vel alt om du som har ei skolejente ihus. Håper virkelig at det blir bedre etterhvert!:)
SvarSlettååå dette var rørende å lese!!
SvarSlettTenk marte, for ikke lenge siden var det du og jeg som drev med løsrivelse i Ajerhagen;)... foreldrene våre skulle vel bare vist hva vi har drevet med...hehe (gled deg til vesla blir fjortis du;))
Uff, ikke snakk!:) Glemmer aldri den ettermiddagen i trappa bak access før du skulle dra på sommerferie..:P Håper Mathea lærer av sin far når det gjelder tenåringsopprør!
SvarSlett