torsdag 11. juni 2009

Grøt intro..:)

Etter å ha tullet mye på nettene i det siste, fant vi ut at tiden var inne for å prøve å gi Oskar litt grøt. Frem til nå har han blitt foret opp på morsmelk, men med mange mat-"pauser" og påfølgende skravle økter i løpet av en natt har vi altså resignerte og gitt ham grøt. Vi trenger nemlig mer søvn!

De første dagene fikk han kun en liten t-skje, men nå har vi økt litt på mengden. Og vi har funnet ut at gutten er glad i mat! Hver kveld når grøtskåla kommer på bordet, lager han masse artige lyder mens han vifter vilt med armer og bein og stirrer på skåla. Dette vil han gjerne ha!:)

Virkningen har (heldigvis) ikke latt vente på seg. Å gå fra 3 timer med usammenhengende søvn, til en natt med 7 times søvn som kun blir avbrutt av én matpause er helt herlig! Å være uthvilt må være noe av det beste som finnes, så nå nyter vi sovingen for alt den er verdt.

Vi har også latt Oskar få prøve noen andre smaker, så frem til nå har han prøvd seg på most potet, banan, mango, pære og vann. Uttrykkene han kommer med når han får smake varierer fra gang til gang og så langt er det pæra som er en soleklar favoritt :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 

Template Design By:
SkinCorner