Torsdag 29. hadde jeg min siste slappe-av dag hjemme før jeg skulle inn på igangsetting fredag. Dagen skulle brukes til egenpleie og avslapping, tankene på fødsel var skøvet unna for en stund.
I 14.30 tiden begynte det å murre så smått i magen. Var noen ganske kraftige kynnere, lurte nesten på om jeg kunne kalle det maserier. Hadde ikke troen på at noe var på gang, men i 16 tiden tok jeg tiden... Riene (som jeg fremdeles trodde var maserier) kom da hvert 4.minutt og varte i nesten ett minutt. Mens jeg holdt på med tidtakingen kom svigerfar, så jeg avbrøt tidtakingen og begynte å lage middag i stede. En stund senere kom Eivind og Mathea hjem, så jeg overlot middagen til dem mens jeg prøvde å ta meg en dusj for å se om det hjalp på smertene. Begynte nå å ane at det muligens ikke ville bli noen igangsetting på meg...:)
Dusjen hjalp ingen verdens ting og riene økte i styrke. Jeg ringte derfor føden hvor de ville ha meg inn til en sjekk ettersom de kom såpass hyppig og jeg var annengangsfødende.
Klokka 18.15 kom vi inn på sykehuset. Jordmoren som sjekket meg konstanterte 4cm åpning, men fremdeles en liten livmorkant igjen. Ettersom jeg ikke var helt moden enda, fikk vi et rom på barsel hvor vi kunne slappe av. Klokka var da rundt 19 og jeg var i grunn ganske skuffa over at jeg ikke var kommet lenger. Forberedte meg på en lang natt....
På rommet tok jeg en dusj og vi slappet av. Synes riene var ganske harde, men trodde ikke helt på at vi var kommet så mye lenger. Kl.20.30 ringte jeg på jordmor og ba om å få akupunktur siden jeg syntes riene begynte å ta seg veldig opp. Hun skulle sjekke meg før hun satt nålene og da viste det seg at jeg hadde 6cm åpning!:)
Tiden var inne for fødestua, og her fikk jeg også akupunktur. Synes ikke dette hjalp noe som helst, så jeg ba om lystgass. Jordmor ville gjerne ha meg i badekaret, men jeg nektet å legge fra meg lystgassen for nå var det vondt!! Riene kom hyppig og jeg ropte og klaga inn i lystgassmaska mens jeg sto og hang i prekestolen. Tilslutt fant jeg ut at DETTE orka jeg ikke, jeg VIL ha epidural, NÅ!! Jordmor skulle da sjekke meg, men kunne så fint fortelle at epidural var uaktuelt, da jeg hadde 8cm åpning. Rett etter dette gikk også vannet, som var missfarget... Jordmor skulle derfor feste en elektrode på lillegutt sitt hode, men det ble vanskelig, for jeg måtte presse! Presse fikk jeg gjøre, og klokken 21.38 var gutten vår ute, på bare 3 pressrier!:)
Store Lillebror veide 4860gram, 56 cm lang og 38cm rundt hodet.
I forhold til forrige fødsel var denne fødselen en drøm! Jeg er i super form og Lillegutt er verdens nydeligste. Nå må vi bare finne et passende navn til han..:)
Halloween bursdag i ekte Hollywood style!
-
På lørdag feiret Liam 7 årsdagen sin med gutta fra klassen. Skal si det
ble livat
Halloween coctail med øyer i
Muffins med ormer i
Kjeks ...


Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar