mandag 20. juli 2009

Melkefrie uker

Helt siden Mathea var baby og begynte med fast føde har hun slitt med magen sin. Problemet ligger i at hun fort blir veldig hard og derfor ikke kommer seg på do.... Og å forklare en 1-2-3åring viktigheten av å faktisk gå på do har ikke alltid vært like enkelt. Det har ikke vært like ille hele tiden, men vi må hele tiden være obs på hva hun spiser og passe på at det ikke blir for mye av det ene eller for lite det andre. Nå de siste dagene har problemene toppet seg igjen og denne gangen kom det sammen med feber og hodepine. Om det har en sammenheng kan vi ikke være helt sikre på, men mest sannsynlig har det det. Etter å ha lest litt rundt og fått råd fra ei som har studert ernæring ++ har vi nå bestemt oss for å prøve minst to uker uten melk i håp om at dette kanskje kan være løsningen. Vi tror ikke at hun er allergisk mot melka, men at det kan hjelpe å begrense bruken .

Selv må jeg innrømme at jeg er veldig spent på hvordan dette skal gå. Både Eivind og jeg tåler alt det skulle være, så tanken på at det kan være noe hun ikke tåler er for meg litt fjern. Dessuten ser jeg at det kan være en utfordring å få i stand en fullstendig melkefri diett i 2-4 uker! Heldigvis skal ernærings-damen hjelpe oss, slik at vi ikke tuller oss bort på veien..:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 

Template Design By:
SkinCorner