torsdag 17. september 2009

Besettelsen

Helt siden vi flyttet fra Volda for 2,5år siden har vi lurt på hvor vi skal bosette oss. Hvor skal ungene få vokse opp, gå skole og leve livet? Hvor vil vi bli gamle? I perioder har jeg tenkt på dette konstant. Jeg er lei av å flytte. Lei av å skaffe meg nytt nettverk og hele tiden forholde meg til nye steder, nye mennesker, nye veier og nye hus. Pakke opp og pakke ned, hit og dit... Men hvor er det egentlig vi vil? I løpet av det siste året har flere muligheter blitt vurdert;

-Hamar. Jeg kommer opprinnelig derifra, men har ikke noe nettverk igjen der (med unntak av de på facebook). Koselig by i passe størrelse som har det man måtte ønske av badesteder, cafeer, butikker, turområder, nærhet til Oslo osv. Men...det er for langt fra Eivind sin jobb i Nittedal. For en så familievennlig jobb kan vi ikke flytte fra. Hvertfall ikke enda.

-Oslo. Tja.... Relativt stor by med alt man kunne ønske seg av aktiviteter ol. Men vil man at ungene skal vokse opp her da? Oslo er vel og bra, men vi sier foreløpig neitakk.

-Tønsberg/Skien? Svigers bor her, det samme gjør annen familie. Flott by med alt man kunne ønske seg. Men så var det nærheten til Nittedal da.

-Nittedal. Da bor vi hvertfall nærme Eivind sin jobb. Vi bor nær Oslo, gardermoen og "alt" er i nærheten. Her har vi noen bekjente og jeg har større muligheter iforhold til jobb. Men hva har man egentlig i Nittedal? Mo senteret? Nittedal er jo bare riksvei 4 med noen hus på hver side? Vi har lagt Nittedal på is...

-Volda! Volda er jo så bra. Volda er vårt sted. Dessverre blir det for langt unna familie...og familie er viktig, spesielt for barna. Vi skulle ønske Volda lå på Østlandet.

- Gran kanskje? Men da går vi jo helt imot oss selv og flytter "feil" vei? For vi vil jo ikke lenger ut på landet? Men på Gran har man jo kjøpesenter og noen butikker. Man får det meste av det man ønsker. Gode skoler og nærhet til det meste man trenger i hverdagen.

-Eller.... Kanskje vi bare skal bli på Grua?? Det snakkes jo mye om Hadelandsparken for tiden og nå har vi til og med fått Rema 1000! Dessuten er det mange hyggelige mennesker her som gjør at vi må vurdere det seriøst. Men så var det denne snøen da.....


Vi har alle vårt og stri med og her er altså min besettelse. Mange har fått høre om den og fått dele min frustrasjon. For det er hovedsaklig jeg som er besatt. Eivind er stort sett fornøyd uansett hvor vi er han, det samme er ungene...

9 kommentarer:

  1. ..du veit hva jeg heier på, HAMAR SELVFØLGELIG!! Og gamle venner glemmer deg aldri veit du;)

    SvarSlett
  2. Hehe, vi vil jo til Hamar da. Men så var det denne jobben til han jeg er gift med vettu... Man kan ikke si i fra seg en jobb hvor full stilling innebærer 30t i uka og 13 uker ferie i året +++

    SvarSlett
  3. Jeg stemmer på Gran :) Uten at jeg overhode veit hvor det er.. Hvorfor vil man ikke lenger ut på landet, tenk så deilig for barna!
    Eller du kan finne ut hvor det er gode skoler og barnehager, og gå ut ifra det..
    Hehe..
    Lykke til

    SvarSlett
  4. Hehe, er ikke lett..:) Gran er lenger unna Oslo, ergo lenger på landet. Slik vi bor nå bor vi mer landlig til med marka og skiløyper en liten spasertur unna. Jaja, må veie for og imot en stund til før vi bestemmer oss. Dessuten kan man jo flytte igjen dersom det ikke funker...

    SvarSlett
  5. Hos oss stemer vi på Volda ;) Hehe..ikkje lett ditta der. Men forstår godt at dokke vil være i nærheten av jobben til Eivind! Håpe du klare å roe ned og ikkje tenke så mykje på det. Så dukka det perfekte huset på den perfekte plassen opp :)

    Vi veit jo lite om plassen der dokke bor no, men vi synst ihvertfall dokke hadde det veldig fint og at det så ut som en flott område!

    Super idè det om bøkene!

    SvarSlett
  6. SV; Nja, blir vel ikke akkurat shopping - det har jeg gjort mer enn nok de siste årene! :P

    Kanskje jeg må invistere i å leie en kontainer først, sånn at jeg kan kvitte meg med alt gammel, og SÅ kan jeg shoppe! :)

    SvarSlett
  7. Nei, det er vanskelig. Prøver å legge det fra meg, men det dukker opp igjen rett som det er..:)

    Trives jo ganske godt her, men har lyst på litt større plass. Kanskje vi bare skal bygge på?!:)

    Hmmm... Får stadig vekk nye og gode (??) ideer.

    SvarSlett
  8. Helt klart på Hadeland i hvertfall! Bli på Grua litt nå, og ha Gran i bakhodet!!! :))) Rannveig

    SvarSlett
  9. ...men hvis vi skal bli litt på Grua MÅ vi jo pusse opp badene, ikke sant??:P

    SvarSlett

 

Template Design By:
SkinCorner