I helgen har det vært storfeiring her på bygda, vi har nemlig feiret den o´store poteten! Vi har feiret i form av en festival hvor det har vært mye moro å finne på for både små og store!
Lørdag fant vi veien til Gran hvor vi trasket litt i gatene ogkikket på Karius og Baktus teater, før vi fant veien til Mathea sin favoritt -tivoliet!
Her ble det kjørt karuseller av ymse slag før dagen skulle avsluttes i den store, oppblåsbare sklia. Mathea løp opp før hun fant ut at hun ikke turte. Så da måtte mor til pers og ta seg en tur i storsklia sammen med veslemor...:) Det ble med den ene turen, for å si det slik!
Søndag var det tid for åpen gård. Her fikk vi hilse på de ulike dyrene før vi tok poteten i bruk.
Først brukte vi den til å lage potettrykk på en pose vi fikk ta med hjem, før vi fikk plukke hver vår pose full av potet. Det ble også tid for en liten kaffepause :)
Lørdag fant vi veien til Gran hvor vi trasket litt i gatene ogkikket på Karius og Baktus teater, før vi fant veien til Mathea sin favoritt -tivoliet!
Søndag var det tid for åpen gård. Her fikk vi hilse på de ulike dyrene før vi tok poteten i bruk.


Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar